Minął tydzień od IV Edycji Affiliate Days with Ceneo, które odbyło się 22 we wrocławskiej siedzibie Ceneo.pl. Jest to druga edycja, w której uczestniczyłam razem z Gosią. Już teraz mogę Wam zdradzić, że ani trochę nie żałuję spędzenia wolnej soboty podczas wydarzenia. Co dokładniej się działo i dlaczego będąc w gronie szeroko pojętych influencerów warto wybrać się na wydarzenie organizowane przez Program Partnerski Ceneo? Zapraszam na moją relację z przebiegu wydarzenia.
Wydarzenie rozpoczęło się od rejestracji. Odhaczyłyśmy się na liście uczestników i przeszłyśmy do głównego miejsca trwania imprezy. Napiłyśmy się kawy, po czym zostaliśmy powitani przez Organizatorów. Przedstawiono nam agendę oraz logistyczną organizację warsztatów. Następnie Zespół Programu Partnerskiego Ceneo.pl opowiedział nam o nowościach w Programie Partnerskim.
Kolejnym punktem programu były dla nas warsztaty z JayKeyYT z filmowania smarfonem. Choć na ten moment treści wideo głównie oglądam, wiem, że filmy zyskują na sile – zarówno przy budowaniu biznesu, jak i budowanie marki osobistej. Jordan przedstawił nam sporą dawkę wiedzy w pigułce. Dzięki warsztatom dowiedziałam się o wielu ciekawych funkcjach w moim telefonie, m.in. liczbą klatek na sekundę oraz to, do czego wykorzystywać dane ustawienia.
24/30 klatek na sekundę – do vlogów, filmów pogadankowych
60/120 klatek na sekundę – do przebitek, przedstawienia sytuacji
Dowiedzieliśmy się również sporo na temat akcesoriów przydatnych do kręcenia filmów smarfonami, m.in. lampach wideo do nagrywania w gorszym świetle, statywach, dodatkowych obiektywach do smartfonów, filtrach oraz o samych aplikacjach do montażu.
Podczas trwania naszego warsztatu Krzysztof Humeniuk przeprowadził prezentację na temat: Czy da się połączyć niszową pasję z programami partnerskimi i dlaczego tak? Szkoda, że nie dało rady się rozdwoić, bo chętnie bym posłuchała tej prezentacji.
Po krótkiej przerwie na kawę odbyła się prezentacja, która mnie jako blogerkę korzystającą z WordPressa najbardziej ciekawiła – Dobre praktyki SEO dla WordPressa, które musisz znać. Poprowadził ją Mateusz Jarominiak, który przekazał sporo wiedzy dla początkujących, ale również dla tych bardziej zaawansowanych. Dzięki prezentacji wiem, nad czym mogę popracować, aby poprawić wynik strony w wyszukiwarkach.
Warto optymalizować wyszukiwanie za pomocą wtyczek do WordPressa. Najbardziej znane i polecane to Yoast SEO oraz All in One SEO Pack.
Sama korzystam z wtyczki All in One SEO Pack, ale wiem, że nie wykorzystuję jeszcze pełni jej potencjału (nawet w wersji darmowej!).
Następnie Katarzyna Berska z zawodu polonistka, opowiedziała nam o Harmonogramie działania – jak uporządkować swoją pracę. Był to dla mnie bardzo inspirujący wykład, ze względu na to, że w mojej głowie dojrzewa pomysł na projekt, do którego chciałabym podejść jak najbardziej profesjonalnie. Pani Katarzyna podkreślała, że przy budowaniu zespołu projektowego bardzo istotna jest komunikacja, co mogę potwierdzić, pracując na co dzień w bardzo zgranym zespole.
„Każda osoba pracująca w projekcie powinna potwierdzić, że rozumie co ma robić”
Miłym zaskoczeniem była dla mnie prezentacja Michała Góreckiego, której tematem było Życie blogerskiej rodziny – oczekiwania vs rzeczywistość. Nie wiem czego, do końca się spodziewałam po tym wykładzie, ale Michał przedstawił temat w bardzo ciekawy i przystępny sposób. Przedstawił nam zarówno ogrom zalet płynących z utrzymywania rodziny z bloga, jak i wady. Wśród zalet i wad można było odnaleźć wiele cech wspólnych, które niesie za sobą prowadzenie własnego biznesu.
Po prezentacji Michała udaliśmy się na lunch do kantyny w Business Garden. Obiad był bardzo smaczny, a w kantynie rosną bardzo ładne monstery (których niestety nie uwieczniłam).
Kolejną prezentację Jak zbudować silną, milionową publikę na YouTube, na przykładzie absolwentów Akademii Video poprowadził Kuba Jankowski, który podsumował na przykładzie sukcesy i porażki całej Akademii Video oraz przekazał nam jakie wnioski wyciągnęli po przeprowadzeniu mentoringu.
O co dbać tworząc treści na YouTube? Regularność publikacji, miniatury, o społeczność gromadzącą się wokół kanału.
Warto próbować również nowych formatów oraz cały czas dążyć do doskonalenia się.
Kolejnym tematem poruszonym przez Aleksandrę Radomską podczas wydarzenia było Co to znaczy „być autentycznym” w sieci? Gdzie przebiega granica między online, a offline? Co zyskujesz, a co tracisz, kiedy ją zacierasz?. Ola przedstawiła nam część siebie. Osoby, którą odbieram jako bardzo wesołą, bezpośrednią, ale też taką, która nie boi się pokazać, że czasem jej źle.
Ostatnia prezentacja należała do Łukasza Stelmacha, który poruszał temat Jak dobrze mówić o popkulturze (i czerpać z tego przyjemność)?. Łukasz opowiadał o swojej pasji oraz o sposobie przekazywania treści z nimi związanych. Choć temat jest mi dość daleki, bardzo przyjemnie mi się słuchało osoby opowiadającej o swoim hobby.
Po sporej dawce wiedzy i inspiracji czekała na nas niespodzianka, którą okazał się pokaz barmański.
Bardzo się cieszę, że miałam możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Dziękuje bardzo Organizatorom za świetnie spędzoną sobotę, a Was zapraszam do poczytania o Programie Partnerskim Ceneo :).
PS Na koniec pokaże Wam co kryła w sobie torba, którą mogliście zobaczyć na zdjęciu na Instagramie :)




