Niespełna tydzień temu razem z Gosią uczestniczyłam w wydarzeniu organizowanym przez Ceneo. Trafiłyśmy tam nieco przypadkiem, zapisując się z posta opublikowanego na stronie innego przedsięwzięcia, a dokładniej WroBloga. Z pewną dozą nieśmiałości udałyśmy się do siedziby Ceneo, aby uczestniczyć w serii wykładów związanych z blogowaniem, nagrywaniem na YouTube i szeroko pojętych współprac.
Kilka minut po 9, dotarłyśmy na miejsce, odebrałyśmy identyfikatory oraz napiłyśmy się porannej kawy. Na miejscu było już sporo uczestników, udało nam się poznać kilka osób, chwilę porozmawiać.
Tematy poruszane na AffDays with Ceneo
Pierwszy wykład, którego mogliśmy posłuchać był to wykład poprowadzony w języku angielskim przez Dereka Freera pt. The international view on performance marketing. Wykład dotyczył międzynarodowego spojrzenia na marketing efektywnościowy. Choć nie czuję się ostatnio zbyt pewnie w korzystaniu z języka angielskiego, wykład był poprowadzony na tyle prostym językiem, że udało mi się zrozumieć większość treści.
Druga prezentacja była dla mnie najbardziej inspirująca i przydatna (zrobiłam tu najwięcej notatek), ponieważ tyczyła się SEO. Jest to dla mnie temat rzeka, w którym wciąż mam tak wiele do zgłębienia. Podczas wykładu pt. SEO bez wysiłku. Jak zoptymalizować stronę w jedno popołudnie? przedstawiciel Ceneo.pl, Piotr Węgrzyk pokazał nam sporo smaczków dotyczących optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, popierając ich skuteczność przykładami. Wśród przedstawionych narzędzi znalazło się między innymi SEMSTORM, wtyczka SEO Peek, a także nie znane mi funkcje Google Search Console.
Następnie wystąpił przed nami Dawid Tymiński, charyzmatyczny mężczyzna, który prowadzi między innymi stronę Dandycore.pl. Tematem prezentacji Dawida było Jak zbudować lojalną społeczność?. Opowiadał o tym, jak ważne jest budowanie społeczności i dlaczego czasem mniej znaczy więcej. Wskazał też na to, jak ważna obecnie dla Was czytelników jest regularność publikacji – mam nadzieję, że w tej kwestii jednak ostatnio z Martą nie zawodzimy ;).
Kolejne wystąpienie należało do Kamila Glenszczyka, który reprezentował Google i przedstawił nam prezentację, pt.: Moc YouTube’a: Jak skutecznie wykorzystać ekosystem Google do promocji kanału?. Jako, że obecnie nie nagrywam oraz nie planuje zacząć nagrywać, wykład pozwolił mi przede wszystkim jeszcze bardziej poznać jego działanie, patrząc jednak z perspektywy widza.
Elwira Rogoda z bloga Jakonatorobi.pl opowiedziała nam co nieco apropo współprac. Przeprowadziła wykład pt.: Jak współpracować z markami – czyli co robić, żeby marki wybrały właśnie Ciebie?, podczas którego podzieliła się swoimi doświadczeniami dotyczącymi współprac.
Następnie Tomek Tomczyk znany również jako Jason Hunt przeprowadził prezentacje na temat Zarabianie na blogu. Jak dobrze zacząć, by źle nie skończyć. Byłam niezwykle ciekawa tej prezentacji, gdyż podejście Tomka do tematu blogowania i współprac jest bardzo zdroworozsądkowe, przemyślane i bez zbędnej otoczki. Oprócz tego dowiedzieliśmy się o tym, jak powinna wyglądać zakładka „Współpraca” i o tym, jak ważne jest by umieścić tam miasto z którego się bloguje :).
Pod koniec dnia Łukasz Matyński z domu mediowego MediaChoice przeprowadził wykład pt.: Monetyzacja powierzchni reklamowej oczami domu mediowego. Opowiedział nam o rodzajach współpracy między blogerem a marką, w jakich kanałach mediowych wydaje się obecnie najwięcej pieniędzy na reklamę oraz co powinna zawierać dobra oferta handlowa.
Na sam koniec przedstawiono nam nowości w programie partnerskim Ceneo oraz przypomniano o finale akcji #rekordowamiska2017, która miała na celu zebranie jak największej ilości karmy dla zwierzaków z kilku polskich schronisk.
Podsumowując, po serii inspirujących wykładów i prezentacji czeka mnie całkiem sporo roboty – mam mnóstwo pomysłów, jak dzięki uzyskanym wskazówkom udoskonalić bloga, potrzebuje jednak wolnego weekendu, może ten następny? :)