Zdrowszy styl życia

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditEmail this to someone

W ostatnich latach aktywność fizyczna stała się bardzo popularna. Na każdym kroku widzimy osoby ćwiczące bieganie, chodzące z kijkami czy też jeżdżące na rowerze. Powstają też ścieżki zdrowia, które mają skłonić do większej aktywności fizycznej.

gggg

Od czego zacząć zmieniać styl życia?

Na samym początku musimy zmienić nastawienie. Zadać sobie pytanie po co to robimy? Chcemy być zdrowsi? Lepiej wyglądać podczas lata? Zaimponować komuś? Zaakceptować siebie? Każdy powód jest dobry, o ile jest na tyle silny, żebyśmy w sobie coś faktycznie zmienili.

large

A jak to wygląda w praktyce? Musicie znaleźć coś co sprawi Wam przyjemność

Może to być np. bieganie, pływanie, siłownia, orbitrek, ćwiczenia w domu, zajęcia fitness, tańce, jazda na rowerze czy rolkach. Mamy taki szeroki wybór różnych form aktywności, że każdy znajdzie coś dla siebie ;)

7777

Aktywność fizyczna

W moim przypadku najlepiej sprawdza się biegania, ćwiczenia w domu oraz orbitrek w którym ostatnio się zakochałam ;) Przerabiałam ćwiczenia na siłowni, ale w pewnym momencie zaczęłam mieć problemy z krążeniem w nodze, wtedy też odpuściłam. Kolejną przyczyną rezygnacji z siłowni był spadek mojej formy biegowej. Czas osiągany podczas biegania wydłużył się i do tej pory nie mogę wrócić do tamtej formy, ale nie zamierzam się poddawać! ;)

Przykładowy dzień:

     Bez tytułu

Tutaj macie przykładowy dzień diety, którą kiedyś kupiłam na stronie FitNow. Została przeprowadzona ze mną szczegółową ankieta na temat tego jak żyję (co jem, ile pracuje, ile ćwiczę itd.) na jej podstawie zostały dobrego produkty oraz kaloryczność.

PS Dla mnie diety poniżej 1500 kcal to głodówki i nie zamierzam ich stosować. W swoim codziennym jadłospisie stawiam na produkty jak najmniej przetworzone.

978

Orbitrek ZIPRO

Orbitrek, który posiadam to Zipro. Jazda na nim jest niezwykle przyjemna. Podczas wykonywania ćwiczeń orbitrek jest stabilny, mamy możliwość regulowania oporu oraz kilka innych fajnych gadżetów jak np.: mierzenie kalorii, pulsu, przebytego dystansu itd.

645

Najważniejsze jednak w tym wszystkim, to wytrwałość. Nawet, jeśli coś nam nie wyjdzie, to przecież nic się nie stanie. Poddałaś się podczas treningu? No i co z tego! Ważne, że następnego dnia wstaniesz i spróbujesz zrobić to lepiej. Każdy z Nas ma słabsze dni, ale widząc efekty będziemy wiedzieć, że warto wstać i próbować dalej.

 

  • Jakoś nie mogę sie zebrać, aby wrócić do ćwiczeń. Najchętniej wróciłabym na siłownię (ale na trening cardio, w domu nie mam warunków), do ćwiczeń w domu z filmami (głównie Mel B i Tiffany) oraz basenu, który na prawdę lubię. Ale teraz, zimą, ciężko się zmobilizować :(

  • I ja muszę wrócić do ćwiczeń, bo oponka się zebrała i zaczyna mnie drażnić. Chyba czuję się zmotywowana po Twoim poście :)

  • Och jak tęsknię do biegania. Mam jednak bardzo wymagające 5-cio miesięczne dzieciątko i nie mam na razie na to szans. Jak tylko podrośnie to go!