Wiecznie głodny? Ludwig Dawid

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditEmail this to someone

Żyjemy obecnie w czasach, w których z każdej strony docierają do nas informacje na temat zdrowej diety i odżywiania. Wiele z nich zakłada jednak bardzo duże restrykcje z ograniczaniem kalorii. Czy istnieje dieta, która pozwala jeść do syta i jednocześnie chudnąć? Dr med. David Ludwig w swojej książce próbuje nas do tego przekonać. Czy skutecznie?

Ludwig Always Hungry

Wiecznie głodny Dawid Ludwig

Książka jest napisana w formie przewodnika dla osób, które chciałyby skorzystać z diety opartej na koncepcji odżywiania opracowanej przez dr Ludwiga. Początkowo jesteśmy zasypani sporą ilością pozytywnych opinii uzyskanych od osób, które uczestniczyły w pilotażowym badaniu wcześniej wspomnianego programu, tracąc nie tylko kilogramy, ale również centymetry w talii. Po takim wstępie przychodzi jednak kolej na konkrety, w których powoli jesteśmy wprowadzani w szczegóły programu – czyli co, jak i dlaczego.

Filozofia programu odżywiania, zaproponowana przez dr Ludwiga ma służyć chudnięciu bez głodzenia się, liczenia kalorii i powrotu do wagi sprzed odchudzania. Opiera się ona na trzech fazach, które mają na celu przyspieszyć metabolizm oraz pozwolić lepiej zrozumieć swoje ciało.

To co szczególnie mi się spodobało w książce to naukowe podejście do odżywiania, a także popieranie tez badaniami. Autor nie traktuje związków organicznych takich jak węglowodany i tłuszcze jako dobre i złe. Stara się w przystępny sposób przybliżyć czytelnikowi, w jaki sposób wpływają one na organizm, na uwalnianie energii, a także spalanie kalorii.

W książce oprócz wskazówek dotyczących samej diety znajduje się lista przepisów, które można wykorzystać w poszczególnych fazach. Nie mogę się doczekać, aż wypróbuję część z nich w swojej kuchni. Oprócz tego znajdziemy w niej wzory arkuszy do monitorowania postępów, a także masę cennych wskazówek na temat wartości odżywczych i przygotowywania posiłków.

Dr med. David Ludwig

Książka nie sprawiła może, że chciałabym w tym momencie zmienić całkowicie swój sposób odżywiania, przechodząc kolejno trzy fazy programu odżywiania, jednak zdecydowanie wzbogaciła moją wiedzę z zakresu odżywiania. Zachęciła mnie również do włączenia większej ilości zdrowych tłuszczy w diecie, a także ograniczenia wysoko-przetworzonych węglowodanów.