Walory edukacyjne Spotkania Świadomych Blogerek

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditEmail this to someone

Jak już wspomniałam w poprzednim wpisie, dużym walorem Spotkania Świadomych Blogerek była część edukacyjna, na którą składały się cztery prelekcje oraz materiały, które otrzymałyśmy po spotkaniu od nieobecnych Prelegentek. Dziś chciałabym Wam przybliżyć Wam to, czego one dotyczyły.

Paulina Pamuła podczas swojej prelekcji
Paulina Pamuła podczas swojej prelekcji

Pierwszym panelem, który rozpoczął oficjalną część spotkania, był panel „Webinary jako sposób budowania publiki wokół bloga”, który poprowadziła Paulina Pamuła. Prezentacja była niezwykle ciekawa. Do tej pory uczestniczyłam jako słuchaczka w kilku webinarach dotyczących programowania, i byłam bardzo ciekawa, jak to wygląda „po drugiej stronie”. Paulina podzieliła się z nami wskazówkami dotyczącymi tworzenia webinarów na przykładzie własnych doświadczeń. Wspomniała o darmowych narzędziach, które można wykorzystać przy tworzeniu webinarów (m.in.: You Tube Live), najcenniejsze jednak były dla mnie wskazówki, jak za pomocą webinarów można przedstawić siebie jako eksperta. Dowiedziałyśmy się jak przygotować się do webinarów – przed wystąpieniem na żywo dobrze jest zrobić próbę, która pomoże nam stwierdzić, czy ta forma nam odpowiada. Dopasowując godzinę webinaru, powinnyśmy brać pod uwagę własne preferencje, tak, by czuć się dobrze podczas transmisji. Oprócz tego warto przygotować sobie wodę i pamiętać o jej piciu podczas nagrania :).

Ola Gościniak podczas prelekcji
Ola Gościniak podczas prelekcji
Prelekcja Oli Gościniak
Prelekcja Oli Gościniak

Następnie Ola Gościniak poprowadziła dla nas panel o SEO. Jest to dla mnie niezwykle ciekawy temat, który staram się zgłębiać. Pod pojęciem SEO kryją się metody, które mają na celu podnieść pozycję naszej witryny internetowej w wyszukiwarce. Inaczej mówiąc, odpowiednie wykorzystanie tych narzędzi i technik pozwala na dotarcie do nas większej grupy czytelników, którzy mogą zostać z nami na dłużej. Ola przygotowała dla nas materiały, które są dla mnie mini-przewodnikiem w temacie, a także wskazówkami co robić, aby poprawić pozycję w przeglądarce. Od czego najlepiej zacząć? Od zdefiniowania celów i utworzenia strategii. Ważne, aby cele, które sobie stawiamy były szczegółowe, mierzalne (jaki wynik chcemy osiągnąć), atrakcyjne (po co chcemy to robić), realistyczne oraz określone w czasie. Ważne jest również zdefiniowanie grupy docelowej dla naszych treści, aby lepiej dopasować się do odbiorców. Istotne są również słowa-klucze, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. Ola podkreśliła, że czasem warto używać dłuższych, mniej popularnych fraz, których zastosowanie może przynieść lepsze rezultaty. Nie bez znaczenia również są narzędzia do analizy, takie jak na przykład Google Analytics, czy też wtyczki do WordPressa, która wspomagają optymalizację dla wyszukiwarek. Temat, który poruszyła jest niezwykle szeroki, a czasu było stosunkowo mało, jest on jednak szerzej poruszany w kursie pt.: „Opanuj SEO w 14 dni!”, który wydała Ola :)

Joanna Bogielczyk podczas prelekcji
Joanna Bogielczyk podczas prelekcji
Prelekcja Joanny Bogielczyk
Prelekcja Joanny Bogielczyk

Kolejnym panelem, była prelekcja Joanny Bogielczyk, na której podkreślała potęgę współpracy. Jako namacalny przykład podała właśnie swoje uczestnictwo w SŚB, jako prelegentka. Asia opowiedziała, jak można stworzyć dobrą współpracę dzięki networkingowi. Akcentowała to, że dobra współpraca to ta, z której obie strony mogą czerpać korzyści. Na spotkaniu miałyśmy wybrać osobę, z którą chciałybyśmy podjąć współpracę, ale czujemy, że jest to nieosiągalne. W ramach ćwiczenia miałyśmy przygotować maila dotyczącego takiej współpracy. Joanna podała nam również przykład, w którym dwie osoby pisały do niej w pewnym odstępie czasu o współpracę. Pierwszą ofertę odrzuciła. Druga, której treścią się z nami podzieliła, przyjęła. Dlaczego? Drugi z nadawców przekonał Joasie, że z wydarzenia w którym miałaby wziąć udział skorzystają obie strony. Ważne jest więc, by podejmując współpracę kierować ofertę do osoby/firmy o podobnym profilu działania, podobnych zainteresowaniach, a przede wszystkim pokazać, jak druga strona zyska na tym, że podejmie z nami współpracę.

Klaudia Fotyniuk podczas prelekcji
Klaudia Fotyniuk podczas prelekcji

Ostatnią prelekcją, był panel prowadzony przez Klaudię Fotyniuk na temat wizerunku, komunikacji i marketingu. Duży akcent padał w tym miejscu na „ja jako marka” oraz „blog jako marka”, które sprawiają, że jesteśmy z „czymś” kojarzone. Istotne w tym przypadku jest to, jak postrzegają nas inni – poprzez treść, zdjęcia, estetykę, styl pisania, działania, jak i to gdzie się pojawiamy – czy wypowiadamy się na innych blogach, czy uczestniczymy w konferencjach oraz tak jak wyglądamy. Klaudia podkreślała, jak istotna w kreowaniu marki jest strategia. Musimy zdefiniować to o czym, do kogo i w jaki sposób chcemy kierować swoje treści. Należy zdefiniować również nasze cele osobiste i wartości, a także cele dla samego bloga. Uczestnicząc w spotkaniach, czy konferencjach związanych z branżą, warto mieć ze sobą wizytówki. Niestety ja swoich jeszcze nie miałam, ale chcę się w takie zaopatrzyć :).

Podczas spotkania miała być z nami również Pola Modrzewsky, ale pojawiła się przed nią możliwość wyjazdu do Australii. Nagrała dla nas jednak vloga pt. „Jak ważny w życiu jest dźwięk?” w którym opowiada nam o mocy dźwięku, zresztą zobaczcie, poczujcie to :)

Nie dotarła do nas również Marta Żubrycka, która rozchorowała się tuż przed spotkaniem. Po spotkaniu otrzymałyśmy od niej ebooka pod tytułem „Mówię życiu TAK – stwórz swoją mapę wartości w 7 dni”. Znajduje się w nim zestaw pytań, które mają pomóc w zbudowaniu mapy wartości. Marta opowiada w nim również, że życie zgodnie z własnymi wartościami wcale nie jest łatwe, ale warte poświęceń.

Każda z prelekcji, obejrzany filmik i przeczytane treści wniósł coś do mojej głowy. Ze względu na notoryczny brak czasu nie miałam zbyt wiele czasu by to uporządkować, dlatego z upragnieniem czekam do świąt :)

Znacie którąś z Prelegentek? Czy jakiś temat Was szczególnie zaciekawił? :)

  • Izabela Kornet

    Agnieszka… Dziękuję! <3 Cieszę się, że mogłam dla Was zorganizować spotkanie z TAKIMI CUDOWNYMI prelegentkami! :)

  • Krystyna Polek

    Wszystkie prelegentki mówiły o ważnych i wartościowych problemach w przypadku mojego blogu, ale każdy wyróżniała się inna charyzmą, energią i kobiecością :)

    • Dokładnie :) I choć poruszane przez nie kwestie były inne – to tematy były ze sobą powiązane :)

  • Magda Lena

    Faktycznie wszystkie poruszone tematy były istotne. Muszę przyznać, że dało mi to sporo do myślenia. Dużo pracy przede mną, ale wiesz Aga… Pewnie warto dbać i zabiegać, ale ostatnio zdałam sobie sprawę, że mimo to i tak najważniejsza jest dla mnie pasja. Wszystkiego nie jestem w stanie teraz ogarnąć… Dzieci, pasja, a na końcu blog…. I tak się cieszę z tego co mam :-)

    • Przede mną też dużo pracy, dużo planów i pomysłów w głowie, ale też ostatnio staram się rozsądniej dysponować czasem :) Blogi w naszym przypadku są przede wszystkim pasją i to, że je tworzymy ma sprawiać przyjemność i satysfakcję – takie jest przynajmniej moje podejście :) Najważniejsze by robić to, co jest w zgodzie z nami i naszymi wartościami! :)

  • Bardzo cenne lekcje :) to super, że miałaś okazję wysłuchać tych cennych porad :)

  • Maria Nowińska

    żałuję, ze nie mogłam być z Wami. Właściwie każdy z poruszonych tematów mnie intersuje… może następnym razem.

    • Będzie kolejna edycja w przyszłym roku, także może się wybierzemy razem z Wrocławia? :)

  • Ja też uwielbiam takie spotkania. Kobiety, które się spotykają żeby „pogadać” o tym jak rozkręcać biznes a przy tym wychowywać dzieci, być cudną żoną …. i jeszcze rozwijać siebie, są wspaniałe!

    • Taak ! :) przekraczanie ograniczeń, rozwój :) Szkoda, że nie było Cię z nami, bo czuje, że wniosłabyś jeszcze więcej pozytywnej energii!

  • Bardzo ciekawe są takie spotkania, można z nich wiele wynieść nie tylko dla rozwoju bloga, ale i osobistego.